چگونه صدا را میکس کنیم

چگونه صدا را میکس کنیم

جوآن ساترلند (خواننده اپرای استرالیایی) نمونه خوبی از یک خواننده می باشد که می‌تواند ضرب های موسیقی را به خوبی با هم میکس کند . صدای او از طنین یکپارچه ای برخوردار است همانطور که بین نت های متوالی (بم ترین و زیرترین نت) فاصله می اندازد. به طور طبیعی، ضرب صدای بم گرم تر، در حالیکه نت های زیر دارای وضوح بالایی هستند. با این حال در سراسر گستره صوتی اش ، صدای او دارای کیفیت لحن مشابه ای است که تمام صدای او را یکنواخت می کند.

تئوری های موسیقی

سه تئوری (موسیقی) مشترک وجود دارد. تشخیص هر تئوری صوتی که شما استفاده می کنید تعیین می کند که کدام یک برای شروع تمرین به منظور یادگیری نحوه میکس صدا به شما کمک کند. موفق ترین خواننده ها از تئوری 3 ضرب استفاده می کنند.

  1. تئوری یک ضرب: فقط از یک ضرب استفاده می کند. هم می توانید صدای سینه(chest voice) را بکشید، در این صورت تارهای صوتی در تمام طول خود مرتعش شده و باعث ایجاد صدای کلفت و باز می شوند , در حالی که صدای سر(head voice) نازک و دارای طنین های ظریف و لطیف با صدای زیر است. در هر صورت، گستره صوتی شما نسبتا کوچک است.
  2. تئوری دو ضرب: شاید از صدای سر و سینه استفاده کنید، اما آنها را در صدای میانی میکس نکنید. اگر چنین باشد، در صدای میانی شما یک انتقال بزرگ ایجاد می شود که احتمالا سبب شکستن صدای تان می شود.
  3. تئوری سه ضرب: شما از صدای سینه و سر استفاده می کنید و می دانید که چگونه آنها را میکس کنید. صدای میانی به منزله یک شیر فشار , یک پل و یک راه مطمئن برای تقویت کل صداست.

خواننده

تمرین برای پیدا کردن و میکس صوت

  1. اکتشاف صوتی: اگر صوتی وجود داشته باشد که شما هنوز استفاده نکرده اید – همانطور که در تئوری یک ضرب موسیقی وجود دارد – از اکتشاف صوتی در صدای خود استفاده کنید. به صدای خواننده های مورد علاقه تان گوش دهید.
  2. Messa di Voce: اگر شما از یک تئوری 2 ضرب استفاده می کنید از تمرین Messa di voce استفاده کنید، مسیحا دیوایس یک تکنیک آوازی بسیار پیشرفته است. برای اینکه به درستی اجرا شود، تنها ویژگی نت آن این است که باید حجم صدا تغییر کند، این به سطح بسیار بالایی از هارمونی صوتی نیاز دارد، messa di voce را در گستره صوتی تان تمرین کنید. اگر در صدای سر راحت تر هستید، صدارا بطور تدریجی اوج دهید. بالابردن تدریجی صدا به صدای سینه برای ایجاد حجم اضافه می کند وقتی در حال آواز خواندن با صدای بلند هستید، تدریجا صدا را ضعیف کنید (با افزودن صدا سر )، تا زمانی که در حال آواز خواندن هستید صدارا تا حد امکان پایین بیاورید. اگر در صدای سینه راحت تر هستید، با یک نت در صدای بم تر شروع کنید.
  3. خط اتصال صوتی: خطی کمانی که در بالا یا پایین دو یا چند نت غیر هم صدا قرار می‌گیرد و صدای آن‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند. هنگامی که انتقال صدای ناخوشایند رخ می دهد ابتدا ضرب صدا را پایین اورده و بعداز یک وقفه ضرب صدا را بالا ببرید. اگر در هر میکرو تون (کسر پرده) بین دو نت آواز بخوانید، صدای میکس به دست خواهید آورد و تغییر ناپدید می شود.

دو گام به جلو و یک گام به عقب

اکثر شما صدای یک ضرب دارید که بیشتر توسعه یافته است. درخواست شما برای افزودن تون سبک تر یا سنگین تر به ضرب قوی تر را می توان مانند یک گام به عقب در آوای خود احساس کنید. صدای سر شما ممکن است ضعیف و صدای سینه شما شدید باشد.اگر یک گستره صوتی کوچک داشته باشید، احتمالا با یک ضرب آشنا هستید. هنگامی که بیشتر آشنا می شوید، ممکن است تغییر ضرب ناخوشایند را متوجه شوید . تمرین کشف یک ضرب صوتی جدید مشکل نیست. زمان زیادی برای تسلط بر تکنیک های جدید لازم است، و صدای شما ممکن برای مدتی بدتر شود. تمرین کنید و صبور باشید. دوره تنظیمات صدا در پایان کار یک گستره بهبود یافته و تون یکنواخت ارزشمند است.

1 دیدگاه دربارهٔ «چگونه صدا را میکس کنیم»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن